Plán na zjednodušení pravopisu

Zejména v poslední době se ukazuje, že český jazyk 
způsobuje všemi svými pravidly, výjimkami z pravidel,
archaickými vazbami a dalšími nástrahami značné potíže
nejen cizincům, ale ve stále větší míře i rodilým Čechům.

Ústav pro jazyk český se proto rozhodl zmapovat kritická
místa naší psané i mluvené řeči a vydal o nich obsáhlou zprávu:


1. problém:

Mnohá slova se jinak čtou, než píšou 
(sníh, mráz, běh, paměť). 

Doporučené řešení:

Psát slova tak, jak se čtou 
¨ (sních, mrás, bjech, pamňeť).

Alternativní řešení: 
Číst slova tak, jak se píšou 
(sníh, mráz, běh, paměť).

2. problém: 

Ďeleňí slof na konci řátky je ňegdy velice
komplikované (po-drobit, pod-robit).

Doporučené řešeňí:
Ďelit slova tak, jak to jde (p-odrobit). 

Alternativňí řešeňí:
Neďelit slova vůbec (podrobit).

3. problém:

Mňeká a tvrdá "i" zejména f koncofkách sloves v minulém
čase (ale i jinde) nemají žádnou vypovídací hodnotu a
nedají se naučit (na plovárňe byly dvje ženy a dvjesťe
třináct mužů).

Doporučené řešeňí:
Zrušit tvrdé "y" a fšechna vyjmenovaná slova (na plovárňe
bili dvje ženi a dvjesťe třináct mužů). 

Alternativňí řešeňí:
Zrušit mňeké "i" a vyjmenovat fšechna slova (na plovárňe
byly dvje ženy a dvjesťe třynáct mužů).

4. problém:

Hlásku "ř" už dneska neumí pomalu ňigdo říct (řeřicha,
zvjeř). 

Doporučené řešeňí:
Nahraďit hlásku "ř" hláskou "ž", v nezňelé podobje pak
hláskou "š" (žežicha, zvješ). 

Alternativňí řešeňí:
Nahraďit hlásku "ř" hláskou "z", v nezňelé podobje pak
hláskou "s" (zezicha, zvjes). 

5. problém:

Pravidla pro psaňí interpunkčňích čárek sou pšíliš složitá 
(vím, že je to ťešké, a bojím se toho). 

Doporučené žešeňí:
Nepsat čárki ňigde (vím že je to ťešké a bojím se toho).

Alternativňí žešeňí:
Psát čárki fšude (vím, že, je, to, ťešké, a, bojím, se, toho). 

6.problém:

Rozlišováňí čárki a kroušku nat "u" nemá žádnou vipovídací
hodnotu a nedá se naučit (zúčastňit se zůstat).

Doporučené žešeňí:
Psát nat "u" vždi jen čárku (zúčastňit se zústat). 

Alternativňí žešeňí:
Psát nat "u" vždi jen kroužek (zůčastňit se zůstat). 

7. problém:

Koncofki pšechodňíkú sou aš pšemršťeňe složité (schledafše
chťíc nesa). 

Doporučené žešeňí:
Tvožit pšechodňíki zásadňe pšidáňím univerzálňí koncofki
-fšíce ke tšeťí osobje jednotného čísla (schledáfšíce
chcefšíce nesefšíce). 

Alternativňí žešeňí:
Neegzistuje. 

8. problém:

Nespisovná a hrupší slova sou viloučena z bježného slovňíku
čímš je omezena vijadžovací schopnost jazika 
(vokno hovno vole). 

Doporučené žešeňí:
Zažaďit do bježňe používaného slovňíku nespisovná a hrupší
slova (vokno hovno vole). 

Alternativňí žešeňí:
Zakázat nespisovná a hrupší slova a nahraďit je spisovními
a jemňejšími ekvivalenti (okno lejno pšíteli).

S uvedeního jisťe jasňe viplívá že f Ústavu pro českej 
jazik na nás neserou a snažej se nám i cizincům víuku 
češťini tak ňák co nejvíc ulechčit máfšíce na pamňeťi 
fšechni možní problémi a vodstraňujefšíce rúzní bordeli 
kerí v jaziku aš doposut bili.