Přeskočit na hlavní nabídku

Poznámky 2012

Neorganizované skladiště mých poznámek. Zajímavosti, WTF, zkušenosti, návody, životní pravdy (postřehy). Formátováno pomocí Texy! (syntaxe).




Osobní a pracovní život

Dvě řešení, jak bezbolestně skloubit osobní a pracovní život:
1) vykašlat se na osobní život;
2) vykašlat se na pracovní život.


Komunismus

Mluví ti do výběru školy rodiče?
Co kdyby ti ji vybírali soudruzi?

Jdeš dnes nakoupit?
Co kdyby ses musel porvat o banány?

Taky nadáváš na politiky?
A co kdyby tě za to čekala basa?

reklama na televizi Metropol – (nelegální) nálepky v metru, duben 2012


Microsoft, Apple a Google: čím se zabývají?

Obrat (revenue) za poslední 3 měsíce roku 2011 (Google: za celý rok).

Microsoft

30 % Microsoft Business Division = MS Office (včetně SharePoint, Exchange, Lync a Office 365), Microsoft Dynamics; příjmy:
90 % = MS Office,
10 % = Microsoft Dynamics
23 % Server and Tools = Windows Server, Microsoft SQL Server, Windows Azure, Visual Studio, System Center products, Windows Embedded device platforms, and Enterprise Services (Premier product support services and Microsoft Consulting Services), also developer tools, training, and certification; příjmy:
50 % = multi-year volume licensing agreements,
30 % = transactional volume licensing programs, retail packaged product and OEM,
20 % = Enterprise Services
23 % Windows & Windows Live Division = multiple editions of the Windows operating system, software and services through Windows Live, Microsoft PC hardware products; příjmy:
75 % = OEM Windows,
25 % = commercial and retail sales of Windows + PC hardware products + online advertising from Windows Live
20 % Entertainment and Devices Division = Xbox 360 entertainment platform (Xbox 360 console, Kinect for Xbox 360, Xbox 360 video games, Xbox LIVE, and Xbox 360 accessories), Mediaroom (our Internet protocol television software), Skype, and Windows Phone, including related patent licensing revenue
4 % Online Services Division = Bing, MSN, adCenter, and advertiser tools; příjmy:
nearly 100 % = Search and display advertising
0 % Unallocated and other

Apple

53 % iPhone (and related products and services)
20 % iPad (and related products and services)
10 % Mac Portables
5 % iPod
4 % Other music
4 % Mac Desktops
2 % Software, service and other sales
2 % Peripherals and other hardware

„The iPhone and iPad didn't exist five years ago.“

Google

96 % Advertising revenues
4 % Other revenues

Zdroje:
Ed Bott: Microsoft, Apple, and Google: where does the money come from?
Microsoft: Earnings Release FY12 Q2
Microsoft: Earnings Release FY12 Q2: Segment Results
Apple: Q1 FY12 Form 10-Q (PDF)
Google: Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2011


Statistiky používání více monitorů

Počet monitorů Desktop PC Laptop PC
1 85.32 % 95.64 %
2 13.48 % 4.36 %
3 0.85 % 0.00 %
4 0.34 % 0.00 %

Zdroj: Enhancing Windows 8 for multiple monitors


Promlčecí doba u trestných činů

Trestní sazba* Promlčecí doba
vyjímečný trest 20 let
alespoň 10 let 15 let
alespoň 5 let 10 let
alespoň 3 léta 5 let
ostatní 3 roky

* Horní hranice trestní sazby (odnětí svobody) daného tresného činu

Zdroj: Trestní zákoník (zákon č. 40/2009 Sb.), § 34


Role nakladatele při tvorbě knihy

Petra Neomillnerová, 29. 2. 2012

Cituju svého nakladatele, odpověď je z fb.

Dobrá, tak po milionté prvé: autor, byť sebelepší, dodává nakladateli polotovar. Nakladatel zajišťuje redakci, několikery korektury, poskytuje autorovi zpětnou vazbu (mnohem důležitější a cennější než přátelé a betatesteři, neboť motivovanou penězi, ne přátelstvím), sazbu, obálku, reklamu, marketing a další věci, které je schopen fundovaně zajistit jen málokterý autor – a pokud ano, neměl by čas na psaní. Stejně tak není nakladatel obvykle časově a technicky schopen (kromě napsání knihy, samozřejmě) zvládnout postavení vlastního funkčního prodejního webu, jeho provozování, spravování platebních bran a dalších finančních institutů, dohody s prodejci elektronických čteček a podobně. Argument, že „práce už je hotová“, je platný pouze u knih starších, které se nově dávají do elektronické distribuce. U knih, které se dávají do prodeje zároveň tištěné i elektronické, je to jinak – náklady na výrobu se musí zaplatit tak jako tak, a je jedno, z kterého zdroje ty peníze přijdou. Přičemž u paperbacku jsou náklady na tisk cca 10 % z celkové ceny knihy. To sice u elektronické knihy odpadá, ovšem tam má zase autor vyšší procentní honorář z prodaného kusu, aby v absolutní ceně dostal plus mínus stejné peníze.

V současné době je to tak, že pokud u tištěné knihy nedosáhne prodej minimálně tří tisíc výtisků, vždy má z vydané knihy větší peníze autor než nakladatel (který ovšem riskuje kromě své vlastní práce i peníze, které investoval). U elektronických knih se po odečtení 20 % DPH dělí inkasované peníze zhruba na třetiny mezi distributora, nakladatele a autora. Přičemž autor zpravidla dostává nevratnou zálohu.

Takže v konečném důsledku je na tom autor co se týče příjmů nejlépe – a je to tak správně, protože odvedl nejvíc práce.

Co se týče sponzoringu autora: v pořádku, je to jistě chvályhodné, ovšem je nutné brát to skutečně jako sponzoring. Protože jinak se dostáváte do situace, kdy si chcete přivlastnit rohlík, a aby to nebyla krádež, věnujete peníze zemědělci a mlynáři, kteří vypěstovali skvělé zrní a výborně ho umleli. A přitom ignorujete pekaře, který ze suroviny udělal výsledný produkt.

Závěrem: Omlouvám se za poraženecké řeči a možná příkrý tón, ale tohle opravdu s Petrou vysvětlujeme horem dolem už rok a někdy si připadáme jako Sisyfos. Nicméně samozřejmě (vzhledem k tomu, že popis situace byl schematický a velmi stručný) pokud máte jakékoli dotazy, ptejte se.

Zdroj: http://www.lupa.cz/…ovou/nazory/?…


(╮°-°)╮┳━┳.....(╯°□°)╯︵ ┻━┻


Rasismus ve filmech

Bílý zloděj zabije černocha: Rasismus. Proč černoch vždycky umře?
Černý zloděj zabije bělocha: Rasismus. Proč musí být černoch vždycky zloděj?
Bílý zloděj zabije bělocha: Rasismus. Proč v tom filmu nehraje žádný černoch?
Černý zloděj zabije černocha: Rasismus. Proč se černí lidi vždycky zabíjejí?


KONEC

Martin Trčka